سه گانه ها (نمایشگاه عکس ژوزف پولرُس)

گالری راه ابریشم
11 تیر لغایت 22 تیر 1394 ساعت 16 تا 20

سه گانه ها; نمایشگاه انفرادی عکس ژوزف پولرُس با همکاری بخش فرهنگی سفارت اتریش در تهران

 

Since 2007, the photographer Josef Polleross has been exploring a traditional genre of European art history in the series Triptychs. His presentation of images in sets of three, freed of any religious connotation, facilitates a widening of the gaze and creates new spaces of imagination. Beheld through Polleross' camera eye, everyday objects, situations or natural phenomena such as a simple kitchen light, a passageway and trees in changing seasons or stones in a stream bed take form as new visual realities. Detached from their contexts and fragmented, they drift into abstraction, transcending their unremarkable origins.

In his Photo paintings Josef Polleross takes very literally the root meaning of photography as derived from Ancient Greek: painting with light. By means of carefully executed movement of the camera, the artist releases his subjects from their objective existence, transporting them into the spherical, the abstract.

His compositional play with color, form and structure opens a fully new view of nature, be it in images of glowing red autumn foliage reminiscent of the splatter paintings of Hermann Nitsch or in serial rows of bare tree trunks giving rise to associations of geometric abstraction. In his Photo paintings Polleross brilliantly continues the highly fruitful history of mutual influence between painting and photography, which since the invention of photography has never ceased to fascinate.

 

Maria Holter | 2015

 

جوزف پولروس، از سال 2007 در حل تحقیق و بررسی نوعی از سبک سنتی تاریخ هنری اروپا در سری های سه گانه است. نمایش عکس ها در گروه های سه گانه که فارغ از هر گونه موضوعات مذهبی هستند، وسعت دید را گسترش و فضای جدیدی را برای تخیلات فراهم می سازد.  از طریق چشم دوربین پولروس، اشیاء روزمره، شرایط و پدیده های طبیعی همانند نور ساده یک آشپزخانه، گذرگاه ها، درختانی در گذر از تغییر فصول و سنگی در بستر یک رودخانه به واقعیت های جدید بصری تبدیل می گردند. از زمینه اصلی جدا و تفکیک و تجزیه شده ، بی اراده به سوی  انتزاع رفته و فراتر از ریشه های خود می رود. جوزف پولروس  در فوتو پینتینگ های خود به گونه ای کلامی، معنای اصلی عکاسی در یونان باستانی را توصیف می کند: نقاشی با نور.

با استفاده از حرکات دقیق دوربین، هنرمند موضوعات خود را، به دور از وجود اصلی آنان، به کُرات و انتزاعات سوق می دهد. بازی ترکیبی او با نور، حالت ها و ساختارها، دریچه ای از نگاهی نوین را به طبیعت باز می کند. چه تصاویری از برگ ریزان سرخ و درخشان باشد که نقاشی های رنگ پاشی هرمان نیتش را به یاد می آورد، چه ردیفی از تنه های درختان لخت که نمادی از انتزاع هندسی را تداعی می کند. جوزف پولروس  در فوتو پینتینگ های خود به گونه ای تحسین بر انگیز تاریخ پر بار تأثیر متقابل نقاشی و عکاسی را که از زمان اختراع عکاسی هرگز جذابیت آن از بین نرفته است را دنبال می کند.   

ماریا هولتر | 1394

 

 

آدرس : خیابان لواسانی غربی(فرمانیه)،بین‌خیابان آبکوه‌و‌آقایی، پلاک 103،واحد 2
مشاهده وب سایت
روزهای تعطیل: شنبه ها
ساعات کار: 11 تا 19
021-22727010
021-22727011
پست الکترونیک: info@silkroadartgallery.com

دیدگاه‌ها و نظرات