• 021-88014857, 021-77650781
  • تلگرام: 09302280373
  • eshop@negarkhaneh.ir

فروشگاه
بررسی و خرید آنلاین

هجرانی

هجرانی
دستگاه سه گاه، دستگاه ماهور

کد کالا: 1906
حسین علیزاده در شهریور سال ۱۳۳۰ در تهران متولد شد. تحصیلات متوسطه را در هنرستان موسیقى و نزد على ‏اکبر شهنازى، یوسف فروتن، عبداللَّه دوامى، هوشنگ ظریف، حبیب‏اللَّه صالحى و محمود کریمى گذراند و از دانشکده‏ ى هنرهاى زیبا فارغ ‏التحصیل شد. وى فعالیت هنرى خود را از سال ۱۳۴۷ در ارکستر رودکى به رهبرى حسین دهلوى آغاز کرد. از سال ۱۳۴۹ در مرکز حفظ و اشاعه ‏ى موسیقى زیر نظر استاد نورعلى برومند به‏ عنوان سرپرست گروه، کنسرت‏ هایى اجرا کرد. در سال ۱۳۵۵ آثارش در رادیو اجرا و ضبط شدند و با تشکیل گروه عارف و همکارى با گروه شیدا نقش ارزنده‏ اى در شناساندن و اشاعه‏ ى موسیقى سنتى ایران ایفا کرد. در سال ۱۳۵۶ همگام با حرکت مردم ایران به ‏اتفاق اعضاى گروه شیدا و عارف از رادیو کناره‏ گیرى کرد و کانون چاووش را با همکارى محمدرضا لطفى بنیان نهاد و در این دوره با ساختن سرودهایى زیبا، قابلیت‏ هاى جدیدى از موسیقى ایران را به گوش همگان رساند.
برای کسب اطلاع از موجودی تماس بگیرید:
02188014857, 02177650781

حسین علیزاده در شهریور سال ۱۳۳۰ در تهران متولد شد. تحصیلات متوسطه را در هنرستان موسیقى و نزد على ‏اکبر شهنازى، یوسف فروتن، عبداللَّه دوامى، هوشنگ ظریف، حبیب‏اللَّه صالحى و محمود کریمى گذراند و از دانشکده‏ ى هنرهاى زیبا فارغ ‏التحصیل شد. وى فعالیت هنرى خود را از سال ۱۳۴۷ در ارکستر رودکى به رهبرى حسین دهلوى آغاز کرد. از سال ۱۳۴۹ در مرکز حفظ و اشاعه ‏ى موسیقى زیر نظر استاد نورعلى برومند به‏ عنوان سرپرست گروه، کنسرت‏ هایى اجرا کرد. در سال ۱۳۵۵ آثارش در رادیو اجرا و ضبط شدند و با تشکیل گروه عارف و همکارى با گروه شیدا نقش ارزنده‏ اى در شناساندن و اشاعه‏ ى موسیقى سنتى ایران ایفا کرد. در سال ۱۳۵۶ همگام با حرکت مردم ایران به ‏اتفاق اعضاى گروه شیدا و عارف از رادیو کناره‏ گیرى کرد و کانون چاووش را با همکارى محمدرضا لطفى بنیان نهاد و در این دوره با ساختن سرودهایى زیبا، قابلیت‏ هاى جدیدى از موسیقى ایران را به گوش همگان رساند. پس از انقلاب براى تحصیل موسیقى مدتى در اروپا به ‏سر برد و از سال ۱۳۶۷ با اجراى کنسرت «شورانگیز» ضمن آغاز دوره‏ ى جدیدى از فعالیت هنرى در ایران، تأثیر بسیار زیادى بر دوستداران موسیقى گذاشت. علیزاده با ساختن و اجراى آثارى چون نى‏ نوا، آواى مهر، راز و نیاز، صبحگاهى، راز نو، ترکمن، کنسرت نوا، کنسرت همایون، هجرانى، پایکوبى، راست‏ پنجگاه، سلانه، همنوایى، چهارگاه بیات‏ ترک، ردیف ‏نوازى، و موسیقى فیلم‏ هاى دلشدگان، گبه، از اعصار، ایران سراى من است، زمانى براى مستى اسب‏ ها، لاک‏ پشت‏ها پرواز هم مى‏کنند و زیر تیغ همواره به فعالیت و خلاقیت خویش ادامه داده است. وى با تدریس در دانشکده‏ ى هنرهاى زیبا، مرکز حفظ و اشاعه‏ ى موسیقى، کانون فرهنگى چاووش و کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان، در راه حفظ و ترویج موسیقى ایرانى تلاش زیادى کرده و براى پیشبرد آموزش تار و سه‏ تار از سال ۱۳۵۸ با چاپ دفترهایى به ‏نام ده قطعه براى تار که تاکنون چهار جلد آن به چاپ رسیده، تأثیر انکارناپذیرى بر نوازندگان این دو ساز گذاشته است. کتاب دستور سه‏ تار (دوره ‏ى ابتدایى) و کتاب دستور تار و سه‏ تار (دوره‏ ى متوسطه) از آخرین کارهاى ایشان در زمینه ‏ى آموزش این دو ساز است.

دیدگاه‌ها و نظرات

کالاهای مشابه