• 021-88014857, 021-77650781
  • تلگرام: 09302280373
  • eshop@negarkhaneh.ir

فروشگاه
بررسی و خرید آنلاین

موسیقی نواحی ایران ۱۱

موسیقی نواحی ایران ۱۱
موسیقی کرمانشاهان صحنه

کد کالا: 1939
مقام‌های باستانی تنبور تنبور و آواز: استاد امرالله شاه ابراهیمی استاد امراللَّه شاه‏‌ابراهیمى متولد ۱۳۰۲ در صحنه و فرزند سید لطف‏‌اللَّه شاه‏‌ابراهیمى (نوازنده‏‌ى بزرگ تنبور) است. شاه‏‌ابراهیمى نواختن تنبور و آشنایى با مقام‏‌هاى باستانى و مذهبى را ابتدا نزد پدر آغاز کرد و سپس در خدمت تنبورنوازانى چون درویش سعدى، سیدهادى اجاق، سیدآقاعزیز ذوالنورى و سیدحسین روتافى به تکمیل اندوخته‏‌هاى خود پرداخت. او جز آنکه شیوه‏‌هاى استادان گذشته‏‌ى تنبور را دریافته و روایت‏گر صدیق مقام‏‌هاى باستانى و حقانى تنبور است، بر بستر ذوق و قدرت آفرینش‏گرى فردى نیز توانسته است این مقام‏‌ها را با جلوه‏‌اى دیگر اجرا نماید و به شاگردان خود انتقال دهد. علاوه بر این، انضباط و دقت وى در درک و انتقال مقام‏‌هاى تنبور باعث شده تا اجراهاى او از تشخص و فردیت قابل ملاحظه‏‌اى برخوردار باشد. شاه‏‌ابراهیمى از معدود استادان تنبور است که از سال‏ها پیش به تربیت منظم شاگردان همت گماشته و بسیارى از تنبورنوازان معاصر از شاگردان او محسوب مى‏‌شوند.
برای کسب اطلاع از موجودی تماس بگیرید:
02188014857, 02177650781

مقام‌های باستانی تنبور

تنبور و آواز: استاد امرالله شاه ابراهیمی

 استاد امراللَّه شاه‏‌ابراهیمى

متولد ۱۳۰۲ در صحنه و فرزند سید لطف‏‌اللَّه شاه‏‌ابراهیمى (نوازنده‏‌ى بزرگ تنبور) است. شاه‏‌ابراهیمى نواختن تنبور و آشنایى با مقام‏‌هاى باستانى و مذهبى را ابتدا نزد پدر آغاز کرد و سپس در خدمت تنبورنوازانى چون درویش سعدى، سیدهادى اجاق، سیدآقاعزیز ذوالنورى و سیدحسین روتافى به تکمیل اندوخته‏‌هاى خود پرداخت. او جز آنکه شیوه‏‌هاى استادان گذشته‏‌ى تنبور را دریافته و روایت‏گر صدیق مقام‏‌هاى باستانى و حقانى تنبور است، بر بستر ذوق و قدرت آفرینش‏گرى فردى نیز توانسته است این مقام‏‌ها را با جلوه‏‌اى دیگر اجرا نماید و به شاگردان خود انتقال دهد. علاوه بر این، انضباط و دقت وى در درک و انتقال مقام‏‌هاى تنبور باعث شده تا اجراهاى او از تشخص و فردیت قابل ملاحظه‏‌اى برخوردار باشد. شاه‏‌ابراهیمى از معدود استادان تنبور است که از سال‏ها پیش به تربیت منظم شاگردان همت گماشته و بسیارى از تنبورنوازان معاصر از شاگردان او محسوب مى‏‌شوند.
شاه‏‌ابراهیمى براى نخستین‏‌بار در سال ۱۳۵۳ گروه تنبورنوازان را - متشکل از شاگردان خویش - تشکیل داد. این گروه به همراه او در سال ۱۳۵۴ نخستین برنامه‏‌ى گروه‏‌نوازى تنبور را در تالار رودکى اجرا کردند. پس از آن برخى از اعضاى این گروه، خود به تشکیل گروه‏‌هاى دیگرى همت گماشتند که گروه تنبورنوازان شمس به سرپرستى کیخسرو پورناظرى و گروه تنبورنوازان باباطاهر به سرپرستى سید خلیل عالى‏‌نژاد در این زمره‏‌اند.شیوه‏‌ى نوازندگى، ظرافت‏‌هاى اجرایى و صدادهىِ تنبور شاه‏‌ابراهیمى از ویژگى‏‌هاى ممتازى برخوردار بوده و همین ویژگى‏‌هاست که او را در زمره‏ى استادان صاحب سبک و یکى از بزرگ‏ترین تنبورنوازان معاصر قرار داده است.سید امراللَّه شاه‏‌ابراهیمى، علاوه بر تسلط بر مقام‏‌هاى باستانى و حقانى تنبور، به ردیف دستگاهى موسیقى ایران نیز مسلط است. او ردیف و نواختن تار و سه‏‌تار را از سیداحمد اعتضادى - از شاگردان برجسته‏‌ى غلام‌حسین درویش - فرا گرفته است

دیدگاه‌ها و نظرات

کالاهای مشابه