• 021-88014857, 021-77650781
  • تلگرام: 09302280373
  • eshop@negarkhaneh.ir

فروشگاه
بررسی و خرید آنلاین

سالنامه بهشت 1393

سالنامه بهشت 1393
برگرفته از روایت معراج پیامبر اکرم (ص)

کد کالا: 2200
در این سالنامه، هر هفته را با یکی از فرازهای «حدیث معراج پیامبر اکرم(ص)» آغاز کرده ایم. در ادامه روزهای هفته نیز روایاتی از معصومین(ع)، سخنان و نوشته هایی از بزرگان اخلاق و سیر و سلوک، و یا اشعاری نقل کرده ایم که با مضمون آن فراز از حدیث معراج همگونی داشته و یا توضیح و تفسیر آن محسوب شود.
  • نوع جلد گالینگور برجسته
  • رنگ‌بندی سفید - قرمز - سبز
  • قطع نیم پالتویی (10.5x14.5cm)
  • وزن (تقریبی)۲۰۰ گرم
برای کسب اطلاع از موجودی تماس بگیرید:
02188014857, 02177650781

توضیحات:

در این سالنامه، هر هفته را با یکی از فرازهای «حدیث معراج پیامبر اکرم(ص)» آغاز کرده ایم. در ادامه روزهای هفته نیز روایاتی از معصومین(ع)، سخنان و نوشته هایی از بزرگان اخلاق و سیر و سلوک، و یا اشعاری نقل کرده ایم که با مضمون آن فراز از حدیث معراج  همگونی داشته و یا توضیح و تفسیر آن محسوب شود. بدین ترتیب تلاش نمودیم تا مجموعه ای از مطالب و موضوعات متنوع (که لازمه‌ یک سالنامه است) ارایه کنیم که ذیل یک پیکره واحد، یعنی حدیث معراج، همانند نخ تسبیح به هم متصل بوده، با یکدیگر انسجام و پیوستگی داشته باشند.

توضیحاتی درباره حدیث معراج

معراج به سفر شبانه‌اى گفته می‌شود که پیامبر اکرم(ص) از مسجدالحرام آغاز نمود، به مسجدالاقصى در فلسطین رفت، از آن‌جا به آسمان‌ها عروج فرمود و در همان شب به جایگاه نخست بازگشت. طبق روایات، جبرائیل بر رسول خدا(ص) نازل شد، ایشان را بر مرکبی به نام بُراق سوار کرد و در این سفر همراهی نمود. پیامبر(ص) به همراه جبرائیل از آسمان‌ های هفتگانه عبور می‌ کرد و در هر آسمان، حقایقی به ایشان نشان داده می‌ شد؛ تا آن‌ که آن‌ ها به نهایت آسمان هفتم رسیدند و جبرائیل از همراهی با حضرتش(ص) باز ماند. پیامبر(ص) حجاب‌ ها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و تا آن‌ جا که میشد به خداوند نزدیک گردید. و ماجرای حدیث معراج از این‌ جا آغاز شد...

آن‌ چه ما با عنوان «حدیث معراج» در این سالنامه مورد توجّه قرار داده‌ ایم، چکیده‌ گفتگوهای پروردگار با محبوب خود، و با خطاب‌ های انس «یا احمد، یا احمد» است. در این حدیث، شاگردْ اول مدرسه‏ عشق، کوتاه‏ترین و مطمئن‏ترین راه به‏ سوی محبوب را مستقیماً از معلّم اول عالم می‏ آموزد و از کوره‌ راه‌ ها و گردنه‌ های مسیر رسیدن به خداوند سؤال می‏کند و پاسخ آن را برای امّت خود هدیه می‏ آورد. به تعبیر استاد سعادت‏ پرور(ره) در مقدمه‏ کتاب سرّ الإسراء، «روایت معراج، بیان مدارج سلوک انسان در مدرسه‏ عشق است که معلّم آن حقیقت عالم و محبوب کل، و شاگرد آن قلب دایره‏ امکان و اشرف کاینات و خلیفةالرحمان، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) است.»

عناوین بعضی هفته ها:

هفته 1: فضیلت تکیه بر خداوند (توکّل)
هفته 2: حال اولیای خدا هنگام مرگ
هفته 3: اهمّیّت کنترل خشم
هفته 4: چگونه پارسا (زاهد) باشم؟
هفته 5: دنیازدگان در نگاه اهل معرفت
هفته 6: فضیلت گزیده‌گویی و حفظ زبان
هفته 7: اهمّیّت حضور قلب در نماز و...

 

مدیر پروژه: محمدعلی فیاض بخش

مدیر هنری: مجید زارع

طراحی نشانه: مسعود نجابتی

طراحی و صفحه آرایی:مهیار سپهری

 

برای انتخاب رنگ پس از سفارش توسط دفتر فروشگاه با شما تماس گرفته خواهد شد

 

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها و نظرات

کالاهای مشابه